Aldente

Ny nettside i 2016?

Ny nettside i 2016?

For mange er tanken på ny nettside mest mas: Trenger vi virkelig en responsiv side, må den funke for døve, kan vi bruke de gamle tekstene? Er det ikke kjempedyrt med ny web, forresten?

Det kommer an på hvem du spør om hjelp. Jo, det er litt å tenke på. Responsivt design, universell utforming og søkemotoroptimalisering, blant annet. 

Er siden din responsiv?

Responsiv design har vært det store ordet en stund, med rette. I dag bruker de fleste av oss mobilen heller enn desktop når vi besøker en nettside, noe som selvsagt stiller krav til de ulike sidene rundt omkring. En responsiv nettside er enkelt sagt en nettside som er designet slik at den er like bra og like brukervennlig på mobil, nettbrett eller desktop.

Tips: På responsivedesign.is kan du se hvordan nettsiden din ser ut på de ulike plattformene. En liten aha-opplevelse?

Hva er universell utforming, og må du tenke på det?

Alle nettsider som utvikles etter 1. juli i fjor må være universelt utformet. Det betyr at siden skal kunne brukes av alle, også blinde, hørselshemmede og svaksynte, for eksempel. Du kan faktisk få bot hvis ikke den nye siden din oppfyller retningslinjene. På uu.difi.no kan du lese mer om uu-kravene.

Vær synlig på Google

Søkemotoroptimalisering, eller SEO, handler om å benytte metoder som gjør nettsiden din synlig og flytter den høyere opp på søkemotorens resultatsider. Gode overskrifter eller hvordan du kombinerer bilde og tekst er eksempler på sånt som er viktig å tenke på.

Siden stadig flere søk gjøres på mobil, har Google i tillegg begynt å belønne mobilvennlige sider. Dermed er det enda viktigere at den nye siden din fungerer godt også på mobil. På denne siden til Google kan du sjekke hvordan siden din gjør det i dag. 

Har du en nettside som hjelper deg å nå målene dine?

Midt oppi alt dette nye, må vi ikke glemme det som alltid har vært viktig: At siden bygger på en god kommunikasjonsstrategi og henger godt sammen med alt det andre du gjør for å nå målene dine. Aldentes visjon er å skape bevegelse og nå mål på vegne av oppdragsgiverne våre. Derfor samarbeider vi blant annet med Last Friday, utviklerne som gang på gang har vist seg tilliten verdig og levert kjempegode resultater. Advis.no og Don’t DO it er et par eksempler.

 

Ring oss på 400 01 157 eller send oss en mail, så tar vi en uforpliktende kaffe!


advis.no

dontdoit.ivar.no

tdveen.no

gainingbysharing.no

peanuts.no

stavanger-venture.com

Faglig sterk, erfaren AD?

Faglig sterk, erfaren AD?

Med utsikter til en hektisk høst med spennende oppdrag skal Aldente styrke laget med en dyktig art director. 

Kommunikasjon som skaper bevegelse

Kommunikasjon som skaper bevegelse

–Hva er Aldente gode på? Hvordan jobber dere? Hvorfor skal jeg velge Aldente?

Vær så god: 32 sider om hva vi kan, hvordan vi gjør det, hva vi har gjort før og hva oppdragsgiverne våre synes om den jobben vi har gjort. Noe av det finner du på al-dente.no men ikke alt – så ta gjerne en kikk!