Aldente

Et MUST å få med seg

Et MUST å få med seg

Et program som rommer hele året og frister hele familien.
must

Bakgrunn

I 2013 gikk Museum Stavanger fra halvårsprogram til å presentere hele året på alle museene i ett program. Hovedmålgruppen var barnefamilier. Oppgaven vår var å lage en fristende trykksak som styrker merkevaren og underbygger opplevelsen av MUST-museene som de fremste museene i byen. Et museumsbesøk er gøy, spennende og relevant for å forstå vår egen historie. Ikke minst skulle programmet fungere som et godt oppslagsverk for å orientere seg mellom flere til dels svært ulike museer.

Løsning

Vi innførte Månedenes MUST: I begynnelsen av hver måned får publikum anbefalt et arrangement, for å gjøre det enklere å velge blant alt som skjer gjennom året. I tillegg la vi inn historiekort gjennom hele trykksaken - ett kort for hvert museum. Kortene forteller ukjente ”sidedørshistorier” - nye, overraskende innganger til temaer vi gjerne har hørt om før.

Resultat

Da 2013 var endelig talt opp, viste tallene en økning fra året før på utrolige 75 % i antall billetter solgt til barnefamilier. 


Kort med "sidedørshistorier"