Aldente

Baker Hughes Techno Symphony

Baker Hughes Techno Symphony

Etter hvert er Baker Hughes Norges årlige fagdag blitt så bra, og så populær, at det nesten, men bare nesten, er umulig å møte selskapets nye visjon: Forutse og levere over forventning.
baker hughes norge

Bakgrunn

Symphony, tema for Baker Hughes’ årlige fagdag, var gitt på forhånd. Fordi Baker Hughes Norge tilbyr helhetlige, individuelt tilpassede løsninger for sine kunder, og fordi arrangementet skulle finne sted i Stavangers nye konserthus.

Løsning

Det visuelle konseptet tok utgangspunkt i oljas symfoni, seismikken, og skapte et kunstnerisk uttrykk ved å koble seismiske tegninger og tilhørende lyder med konserthusets musikk. Uttrykket ble dramatisert gjennom animasjon av seismikk og lys med et spesialkomponert lydbilde. Lyden ble satt sammen av musikk, lyder fra Baker Hughes’ verksted og lyden fra seismikkskriveren. Uttrykket ble også silketrykt på ulike elementer som flagg, skjorter og notatblokker.

Animasjonen og lydbildet ble utviklet sammen med Bitmap.

Resultat

Målet var 600 deltakere og minimum 5,8 av 7 på merkevarebygging i Celeros undersøkelse. Resultatet var 608 deltakere og 6,4 poeng. Jobben vant også gull i Grafisk design, identitetsdesign i Sterk Reklame, stavangerregionens største konkurranse for reklame og design.