Aldente

Bakgrunn

Stavanger Optikk er en kunnskapsrik, tradisjonsrik rådgiver i en skog av billigkjeder. Da de skulle ha ny nettside, var det et viktig mål å synliggjøre erfaringen, kompetansen og verdien i å velge en dyktig rådgiver på øyehelse og mote, selv om de kanskje er litt dyrere enn de andre. Økt synlighet på Google var også en viktig del av bestillingen.

Løsning

Det nye designet er sobert og lavmælt. Brilleglassformen går igjen i flere av bildene og skaper en visuell egenart. For å underbygge Stavanger Optikk som den gode rådgiveren i forbindelse med øyehelse og valg av riktig brille til alle ansikter, ble bloggen Synspunktet introdusert. Her skriver de ansatte utdypende om ulike aspekter ved øyehelse, synskorrigering og trender. Disse innleggene brukes også i sosiale medier. Det relevante innholdet i bloggen, bedre programmering av siden og fokus på SEO uten å betale seg til topps, har gjort siden mye synligere på Google.