Aldente

Investeringen er god

Investeringen er god

først når den også gagner samfunnet
td veen

Bakgrunn

Som et resultat av en spisset investeringsprofil fikk TD Veen behov for en ny grafisk identitet, og dermed også en nettside som var i tråd med det nye uttrykket. Bokstavene TDV var en forutsetning for jobben med å utvikle logoen. Siden skulle posisjonere selskapet hos de riktige gründerne, først og fremst gjennom en profesjonell presentasjon av investeringsprofilen og de selskapene de allerede hadde investert i. Samtidig var det viktig å ikke bli HELT som alle andre. En forutsetning for vår jobb med logo var bokstavene TDV.

Løsning

En enkel, ren side som fremstår profesjonell og som forteller akkurat nok. Investeringsprofilen er kortfattet og lett tilgjengelig. I presentasjonen av de ulike selskapene skinner TD Veens intensjon tydelig gjennom. Dermed ser en interessert gründer også raskt hvordan investeringsprofilen blir brukt i praksis. I tekstene om de ansatte aner du et arbeidsmiljø med ørlite mindre duft av blådress. tdveen.no
 

Ideen bak logo og profil er å vise et selskapet som fronter en transparent og modig investeringsfilosofi. Som stiller seg bak sine investeringer. Fargevalget, grønt og blått, viser en dreining i selskapets investeringer i retning bærekraft og samfunnsengasjement (grønt) – kombinert med tradisjonelt investeringshåndverk (blått). Det grønne henspiller også på den store grønne hagen rundt huset hvor selskapet holder til.
 

Programering: Peanuts
Publiseringsløsning: WordPress