Aldente

Etablert 1946. På høy tid med ny profil.

Etablert 1946. På høy tid med ny profil.

”Kan dere gjøre oss litt mindre kommunale?”
bate boligbyggelag

Bakgrunn

Det er veldig mange fordeler med å være medlem i Stavanger Boligbyggelag. Både for deg som bor i borettslag, deg som skal flytte hjemmefra en gang og deg som bare syns det er fint å spare penger. Det ville Stavanger Boligbyggelag gjerne formidle til enda flere. Det var også på tide å få en profil, et kommunikasjonskonsept og et slagord som tydeliggjorde Stavanger Boligbyggelag som en av byens viktigste boligaktører.

Løsning

Profilen bygget på den allerede eksisterende logoen, som bare fikk en liten oppussing. Strammere typografi og en friskere fargepalett ga et mer moderne uttrykk. Kommunikasjonskonseptet, med papphus og illustrasjoner, snakket om ideen bolig, snarere enn en konkret type, noe som gjorde det lettere å nå flere ulike typer mennesker. Konseptet fortalte om en avsender med glimt i øyet og skilte Stavanger Boligbyggelag tydelig fra konkurrentene. Slagordet Smart, enkelt og greit fungerte som et løfte til medlemmene og åpnet for å fortelle om alle de ulike fordelene ved medlemskapet, også for dem som ikke ønsket å benytte det i forbindelse med kjøp av bolig.

Resultat

En tydeligere merkevare, både for medlemmer og andre. Internt bidro den nye profilen og kommunikasjonskonseptet til økt stolthet og bevissthet rundt egen rolle. 


Profilannonser

Vaktmesteren fra Stavanger Boligbyggelag

På BoligForum

Kampanje for å få flere medlemmer til å aktivere og bruke fordelskortet.