Aldente

It’s waterful!

It’s waterful!

Overbyggende konsept for reiselivsnæringen i Rogaland, Etne, Sveio og Sirdal
reiseliv sørvest

Bakgrunn

Reiseliv SørVest er et samarbeid mellom Reisemål Ryfylke, Destinasjon Haugesund & Haugalandet og Region Stavanger, med mål om å øke reiselivstrafikken. De trengte et felles kommunikasjonskonsept, og gode workshoper ga oss følgende gode innsikt: Det finnes fantastisk mange flotte store og små opplevelser i regionen. Svømme, rafte, surfe, seile, stupe. Topptur, slalåm, langrenn – kakaopause. Langs strendene, over snødekte fjell, i et lite sommervarmt fjellvann, mens du øyhopper eller fra en brølende foss. Som snø, bølgesprut, duskregn, morgentåke – eller isbiter. Fra vikingenes tid, eller rett fra bekken. Fornybar energi, eller energi til å gå over den siste kneika: Det handler om én ting vi har til felles her i regionen: Vannet. I alle mulige former.

Løsning

It’s waterful! En hektisk uke i desember filmet vi ulike opplevelser fulle av vann over hele det aktuelle området. Spørsmålet er «hvordan vil du ha vannet ditt?». Mulighetene er mange.

Tidlig i februar slapp de tre destinasjonsselskapene en fristende smakebit på den nye filmen sin i sosiale medier, sammen med en invitasjon til premieren om et par dager – samme sted. Husk å ha klart et glass iskaldt vann.

Premieredagen ble det avholdt pressekonferanse på 3 utvalgte steder samtidig: Stavanger Konserthus, Nordvegen Historiesenter på Avaldsnes og Hjelmeland Spa-Hotell og Velvære. Konseptet – It’s waterful – ble avslørt, filmen ble vist og kampanjen var i gang. Samtidig ble den sluppet på alle tilgjengelige digitale flater og sosiale medier. Konseptet og samarbeidet er ennå ferskt, men vi gleder oss til å ta kampanjen videre i flere flater i tiden som kommer.

Filmen og ideen bak er gjort i veldig nært og veldig godt samarbeid med Moxey og Sweet Music.

Animasjon av logo: Marius Venn 


How would you like your water?

Første del av vårt oppdrag var å fasilitere 3 workshops med kommunikasjonsstrategi og kreativ ide prosess med 12 deltagere fra de ulike destinasjonsselskapene.

Prosessen bidro til at det oppsto et sterkt internt eierskap til konseptet og gjennomføringen av dette.

Sosiale medier er selvsagt en svært viktig flate, både på teasing i forkant, ved lansering og ikke minst når turistene selv skal oppleve regionen. All implementering i digitale og sosiale kanaler er utført av gruppen.

Regionens aller største severdighet på forsiden av turistbrosjyren.

Lansering med pressekonferanse på Stavanger Konserthus, Nordvegen Historiesenter på Avaldsnes og Hjelmeland Spa-Hotell og Velvære. 

Serveringen ga seg selv.

How would you like your water? On your cap - or in a cup?

Ti måneder etter lansering hadde den originale videoposten med filmen fra visitnorway hatt 639 000 visninger. Til sammen med visninger på facebook og instagram: 862 560 visninger siden lansering.