ASCENIUM
Forener mennesker og teknologi for å redusere energibruk og CO2-utslipp i globale datasentre
Ascenium, med hovedkontor i Norge, er drevet av en dedikasjon til å utvikle disruptiv datateknologi, rettet mot å redusere fremtidens energiforbruk. De globale datasentrene forbruker per i dag 2% av verdens totale energiforbruk, et forbruk som er raskt voksende. Den nåværende teknologien på sentrene har nådd sine tekniske begrensninger med utfordringer knyttet til høye energikostnader og CO2-utslipp.
Ascenium har designet en teknologi med opptil 4x effektivitetsforbedring, noe som kan redusere energikostnader og karbonavtrykket i fremtiden.
Etter 10 års dedikert innovasjon og utvikling var Ascenium våren 2024 klar for å fortelle verden om sine ambisjoner og resultater, og ønsket en ny visuell identitet og nettside.
Aldente har utviklet visuell identitet og ny nettside. Nettside skal løfte frem menneskene bak teknologien; de ansattes motivasjon og lidenskap både faglig og privat. For å heie på folkene i selskapet - og for å tiltrekke oss nye som ønsker å utvikle “umulige” teknologier på Ascenium-laget:
– Claiming to think outside the box is one thing – doing it is another. It’s meaningful to be part of a team making ‘the impossible’ possible.
Logo og identitet er inspirert av ‘morgensdagens løsninger’ og ‘den norske modellen’ gjennom en subtil fortelling om der morgendagen gryr, underbygget av en skandinavisk fargepalett.
Hva er vel kjekkere enn at selskapets nyeansatte CEO, Jo Uthus, fant veien til Aldente for å få utvikle profil og nettside?
Her kan du se Asceniums nye profil, nettside og fotobank som er utviklet i samarbeid med Elin Bergsåker Sola, Tom Haga og Kodeks:
Besøk nettsiden til Ascenium.
Besøk nettsiden til Ascenium.
Visuell identitet for Ascenium.
Visuell identitet for Ascenium.
Visuell identitet for Ascenium.
Ascenium har designet en teknologi med opptil 4x effektivitetsforbedring, noe som naturligvis reduserer energikostnader og karbonavtrykket.
Drikkeflaske fra Ocean bottle (som har som mål å stanse forsøplingen av verdens hav. Innen 2025 ønsker de å ha forhindret sju milliarder plastflasker fra å ende opp i havet).
T-skjorter til ansatte produsert hos D2 i Stavanger.
– Leading a paradigm shift means having one foot in the present and the other in the future.
— Jo Uthus
Team
Aldente | Kristin Koll
Kommunikasjonsstrategi/konsept, design, fotoregi
Elin Sola | Elin Bergsåker Sola
Tekstforfatter
Tom Haga | Tom Haga
Fotograf
Kodeks | Invgild Skålnes
Programmering nettside